РЕКЛАМА МЕРЕЖЕВИХ РЕСТОРАНІВ ПОВ’ЯЗАНА ЗІ ЗБІЛЬШЕННЯМ ВАГИ У ДОРОСЛИХ Новини,Рекомендації по харчуванню

1503059273_3

- Асоціація була характерна для районів з низьким рівнем доходу

 

Згідно з довготривалим популяційним дослідженням, реклама мережевих ресторанів була пов’язана з невеликим збільшенням ваги у дорослих, які проживають у районах з низьким рівнем доходу.

 

Дослідники під керівництвом доктора Сари Блейч з Гарвардської Школи Охорони Здоров’я в Бостоні спостерігали за майже 6 мільйонами дорослих американців протягом 4 років і виявили, що кожне збільшення щоквартальних витрат на рекламу на 1 особу пов’язане зі збільшенням індексу маси тіла (ІМТ) на 0,053 одиниці для тих, хто живе в районах з низьким рівнем доходу (95% CI 0,001-0,102).

 

На онлайн форумі «JAMA Network Open», Блейч разом з колегами зазначили, що вони не виявили жодної значної асоціації, при включені районів з усіма рівнями доходу. Однак дослідники повідомили, що ІМТ збільшився на 0,12% у тих округах, де витрати на рекламу були найбільшими, порівняно зі зниженням ІМТ на 0,12% в округах із максимальним зменшенням витрат.

 

Блейч з колегами також зазначили, що у попередніх дослідженнях вони аналізували зв’язок між рекламою ресторанів та ожирінням у дітей, але даних щодо дорослих було мало. Дані із попередніх досліджень показали, що маркетинг нездорової їжі та напоїв пов’язаний з вищим ризиком ожиріння серед молоді, і результати свідчать про те, що державна політика чи ініціативні дії приватного сектору допоможуть зменшити негативні наслідки впливу реклами ресторанів серед населення. Ці результати конкретно вказують на потенційні переваги від зменшення впливу реклами ресторанів серед дорослих з низьким доходом.

 

Дослідники вважають, що зв’язок між рекламою ресторанів та збільшенням ваги у ​​людей з низьким рівнем доходу можна пояснити менш корисними продуктами харчування та напоями, що пропонуються цій групі населення. Таке пояснення узгоджується з попередніми доказами, які вказують на те, що реклама нездорових товарів часто націлена на тих, хто має підвищений ризик ожиріння.

 

Попередні дослідження вже демонстрували вплив реклами, зокрема для солодких напоїв і ресторанів швидкого харчування, який був більш значний вплив на дітей у громадах з більш високою часткою чорношкірих сімей і з нижчими доходами. Також повідомлялось про цільовий телевізійний маркетинг нездорових продуктів харчування та напоїв спрямований на афроамериканських та латиноамериканських дітей.

 

Результати цього дослідження викликають занепокоєння, оскільки витрати на рекламу ресторанів, спрямовані на громади з низьким рівнем доходу, можуть сприяти виявленим диспропорціям ожиріння.

 

Доктор Лорі Райт, директор програми клінічного харчування в Університеті Північної Флориди в Джексонвіллі, яка не брала участі у досліджені, погодилася з дослідниками. Райт написала в електронному листі для MedPage Today, що вечеря в ресторанах може бути багата  на калорії, з високим вмістом жиру і солі. Можна зробити висновок, що групи з низьким рівнем доходу вимушені харчуватися в дешевих закладах, таких як ресторани швидкого харчування, де вибір здорової їжі є дуже складним завданням.

 

Вона також додала, що ці висновки справді говорять про диспропорції станів здоров’я серед населення з низьким рівнем доходу, імовірно нестабільного продовольства, що в свою чергу закликає до ініціатив державної політики щодо обмеження реклами ресторанів серед населення з низьким рівнем доходу.

 

Деталі дослідження

 

Блейч з колегами проаналізували дані про 5 987 213 дорослих людей у ​​США віком від 20 років, які проживали в 370 районах у 44 штатах. 37%  були старше 60 років і трохи більше половини (56,8%) — жінки. Протягом 4-річного періоду дослідження, середній ІМТ становив 29,8 кг/м2, що вважається надмірною вагою. Зміну у вазі для розрахунку ІМТ вимірювали під час відвідувань клініки.

 

Дослідники отримали дані від «Kantar Media» про щоквартальні витрати на рекламу 66 найбільших мереж ресторанів США з 2013 по 2016 рік. Загальні витрати на рекламу складали в середньому 4,72 $ на одну людину у квартал, а витрати були вищими в країнах з низьким рівнем доходу у порівнянні з високим рівнем (4,95 $ проти 4,50 $ за квартал). Основна частина цих витрат була спрямована на телевізійну рекламу ресторанів швидкого харчування.

 

Асоціації з’являлись з рекламою ресторанів із повним набором послуг та ресторанів швидкого харчування, а також у телевізійному маркетингу. Дослідники спостерігали значні асоціації з ІМТ для реклами серед усіх типів засобів масової інформації для ресторанів із повним набором послуг та ресторанів швидкого харчування (0,145, 95% ДІ 0,06-0,23); телевізійної реклами  для всіх типів ресторанів (0,057, 95% ДІ 0,0002-0,11); і телевізійної реклами лише для ресторанів швидкого харчування та ресторанів із повним набором послуг (0,141, 95% ДІ 0,05-0,23).

 

Дослідники відзначили деякі обмеження у своєму дослідженні. Їх вибірка представляла лише дорослих, які займались системою охорони здоров’я, і ​​лише 12% з них були афроамериканцями. Крім того, менше 30% учасників були молодшими за 40 років. Також, дослідження не враховувало  повний добовий раціон або фізичну активність учасників.

 

Обов’язково необхідно прийняти певні заходи для зменшення промоції нездорового харчування, орієнтованого на людей з низьким рівнем доходу, щоб допомогти послабити асоціацію реклами ресторанів із ризиком ожиріння серед вразливих груп населення.

 

Посилання на оригінальну публікацію:

https://jamanetwork.com/journals/jamanetworkopen/fullarticle/2771399

РЕКЛАМА МЕРЕЖЕВИХ РЕСТОРАНІВ ПОВ’ЯЗАНА ЗІ ЗБІЛЬШЕННЯМ ВАГИ У ДОРОСЛИХ
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *