БЕЗ КЛАСІВ ВІЛЬНИХ ВІД АЛЕРГЕНІВ, НЕОБХІДНІ НОВІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ХАРЧОВОЇ АЛЕРГІЇ В ОСВІТНІХ ЗАКЛАДАХ Новини,Рекомендації по харчуванню

pishchevayaallergiyaproyavleniyainegativnyeposledstviya
  • Замість заборони їжі, яка може містити алергени або запровадження без алергенних зон, нові практичні рекомендації по запобіганню та лікуванню алергічних реакцій у закладах догляду за дітьми та у школах передбачають навчання персоналу, затвердження плану дій, включаючи порядок надання невідкладної допомоги при анафілаксії у вигляді ін’єкцій епінефрину (адреналіну).
  • Доктор Сьюзен Васерман з університету Макмастера в Онтаріо, разом з колегами зазначили, що обмеження присутності алергенів не мають достовірних доказів ефективності, крім того, пов’язані із значними складнощами у контролі та моніторингу.
  • Крім того, покладання на обмеження присутності алергенів може зменшувати пильність учнів та персоналу навчальних закладів, тим самим заважаючи своєчасному виявленню та лікуванню несподіваної алергічної реакції, про що йдеться у публікації в Journal of Allergy and Clinical Immunology.
  • Рекомендації були схвалені Американською Академією Алергії, Астми та Імунології (AAAAI) та Американським Коледжем Алергії, Астми та Імунології (AКAAI).
  • Васерман також зазначила, що метою їх створення було допомогти шкільному співтовариству зрозуміти ризик алергічних реакцій і запропонувати обґрунтовані настанови із їх запобігання та лікування.
  • Автори рекомендацій додали, що управління ризиком алергічних реакцій не слід плутати з «повним уникненням ризику», оскільки неможливо повністю усунути ризик алергічних реакцій за будь-яких умовх.
  • Керівництво відображає зміст рекомендації США щодо харчової алергії у школярів, випущені Центром контролю захворювань (CDC) у 2013 році.
  • Застосовуючи спеціальний підхід оцінювання, розробки та оцінки рекомендацій (GRADE), група складалася з 22 медичних працівників, адміністрацій шкіл та батьків дітей з наявною харчовою алергією і без неї, а також з шести експертів з методології дослідження. Дослідники провели систематичні огляди літератури щодо очікуваних наслідків для здоров’я вибраних інтервенцій для боротьби з харчовою алергією в дитячих центрах та школах з урахуванням їх витрат, доцільності, прийнятності та впливу на рівень здоров’я.
  • Ці рекомендації були кваліфіковані як «умовні» через відсутність високоякісних доказів, і включали уникання запровадження заборон на харчування на всій території (наприклад, школи, в яких заборонені горіхи) або зон з обмеженням алергенів (столи в їдальні, де не можна вживати молоко), за винятком випадків, коли школярі не мають здатності до самокерування через дуже молодий вік (тобто немовлят, малюків) або при фізичних або когнітивних порушеннях, або в регіонах, де відсутнє маркування харчових інгредієнтів.
  • Автори зазначили, що немає чітких доказів, що обмеження присутності алергенів знижують ризик алергічних реакцій або покращують якість життя.
  • Натомість автори запропонували, щоб центри догляду за дітьми та школи могли використовувати інші стратегії для зменшення ризику реакції, такі як забезпечення нагляду дорослих під час перекусів та повноцінних прийомів їжі, уникання алергенів у навчальних програмах та екскурсіях, а також сприяння миттю рук.
  • Доктор Скотт Х. Січерер зі школи Ікана медичного центру Маунт-Сінай у Нью-Йорку, який не брав участі у створенні рекомендацій, зазначив, що рекомендації проти обмежень, такі як » безгоріхові» або «безмолочні» плани харчування, можуть не підтримуватись частиною експертів або, можливо, здаватися суперечливими.
  • Січерер додав, що він хотів би побачити більше прикладів обставин, коли такі обмеження можуть бути доречними. Такий метод підходить не для всіх, враховуючи різні ресурси шкіл, а також осіб з харчовою алергією, які можуть відрізнятися у своїх потребах.
  • Січерер охарактеризував деякі рекомендації в документі як «дуже чіткі та прямі», такі як забезпечення того, щоб батьки надавали плани дій щодо алергічних реакцій, які має їх дитина, а також проведення навчальних закладів щодо надзвичайних ситуацій, пов’язаних з алергією, для працівників шкіл.
  • Інші рекомендації, які також були оцінені як умовні через відсутність якісних доказів, включали:
  • Впровадження тренінгів та плану дій щодо алергії;
  • Використання епінефрину (адреналіну) для невідкладного лікування при підозрі на анафілаксію;
  • Запас автоін’єкторів епінефрину (адреналіну) без зазначення учня, для якого його зарезервовано, замість того, щоб вимагати від студентів постачання персональних автоін’єкторів;
  • Січерер особливо наголошує на наданні автоін’єкторів адреналіну («запасний адреналін») при надзвичайних ситуаціях, оскільки анафілаксія вперше може статися в школі у людини, в якої раніше не було діагностовано алергію.
  • Автори ще раз наголосили, що рекомендації позначені як «умовні» через низьку якість наявних доказів, і їх не слід цитувати чи застосовувати поза цим контекстом.
  • Доктор Васерман додала, що у міру проведення подальших досліджень, деякі рекомендації, можливо, доведеться оновити. Вони з колегами сподіваються, що в майбутньому буде проведено більше якісних досліджень на підтвердження ефективної практики запобігання та лікування харчової алергії у дітей.

Джерело:

Waserman S, et al «Prevention and management of allergic reactions to food in child care centers and schools: Practice guidelines» J Allergy Clin Immunol Pract 2021; DOI: 10.1016/j.jaci.2021.01.034.

БЕЗ КЛАСІВ ВІЛЬНИХ ВІД АЛЕРГЕНІВ, НЕОБХІДНІ НОВІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ХАРЧОВОЇ АЛЕРГІЇ В ОСВІТНІХ ЗАКЛАДАХ
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *