Назад

У СУПЕРМАРКЕТІ З НУТРИЦІОЛОГОМ – ЗДОРОВИЙ ВИБІР В ЕПОХУ ТЕХНОЛОГІЙ І МАРКЕТИНГУ

Сучасні торгівельні мережі є перетином складних процесів та підходів, які одночасно мають задовольняти попит різних категорій споживачів, забезпечувати прибуток бізнесу та знаходитись у постійному динамічному розвитку відповідно новому законодавству, сучасним знанням про вплив харчування на здоров’я та уподобанням покупців.

Останні роки, а особливо цей 2022 рік, коли війна набула в Україні характеру повномасштабного вторгнення з боку РФ, на наш вибір у харчуванні значно впливали негативні фактори, включаючи пригнічений психоемоційний стан, зниження купівельної спроможності та пропозиції багатьох корисних та улюблених продуктів і напоїв.

У таких умовах здоров’я людини піддається важким випробуванням, організм потребує постійного надходження поживних речовин, яких у багатьох випадках не отримує. Відповіддю часто бувають погіршення перебігу існуючих захворювань та поява нових.

При відвідинах найближчої продовольчої крамниці або супермаркеу, всім нам не завадять базові знання і навички з нутриціології, науки про харчування, яка вивчає особливості динамічного впливу на наше здоров’я їжі та рідини, яку ми щоденно споживаємо.

ПЛАНУВАННЯ ПОКУПКИ ЇЖІ

Складіть список того, що вам буде потрібно: від базових продуктів до інгредієнтів для конкретних страв. Проведіть інвентаризацію холодильника й шафи, складіть список потрібних продуктів на тиждень. Детальний перелік на папері чи в телефоні зменшує шанси накупити зайвого.

Намагайтеся дотримуватись плану навіть коли супермаркет пропонує непотрібну вам їжу або продукти за дуже вигідною ціною. Особливо це стосується некорисної їжі.

Слід відвідувати лише ті відділи крамниці, в яких представлені продукти, включені до вашого списку.

Плануйте відвідини продовольчої крамниці у певні дні тижня. Зайвий візит до супермаркету пов’язаний із значною ймовірністю придбання некорисної та непотрібної їжі.

ВИВЧЕННЯ СКЛАДУ ПРОДУКТУ

В нашій країні прийнято і набуло чинності сучасне законодавство щодо інформування споживачів харчової продукції. Це надзвичайно важливе право – розуміти, які саме інгредієнти і в якій кількості присутні у харчовій продукції.

Вивчаючи енергетичну цінність (кількість калорій) та поживні властивості продуктів (вміст клітковини, вітамінів, мінералів тощо), ми можемо порівняти різні продукти та обрати більш здоровий варіант.

Якщо ви намагаєтеся контролювати свою вагу, зверніть особливу увагу на кількість калорій, цукру та жирів. Слід обов’язково співставити цю інформацію із розміром порції продукту або напою, яку ви придбали. Адже інформація про кількість інгредієнтів наводиться з розрахунку на 100 грамів продукту.

Повертаючись до гарантування нашого права отримати об’єктивну інформацію про склад продукту, закликаємо звертатись до Держпродспоживчслужби коли ви зустрічаєтесь із прикладами ігнорування  вимог Закону України «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів».

ХАРЧОВІ ТЕХНОЛОГІЇ

У сучасному світі важко уявити собі споживання лише необроблених харчових продуктів. Звісно, є невелика частка людей, адептів сироїдіння, які не вживають нічого окрім сирих натуральних продуктів. Але переважна більшість все ж включає до свого харчування оброблені продукти і напої.

Досягнення харчової промисловості робить їжу більш доступною і дешевою. Зокрема, збільшується термін придатності багатьох продуктів. Ці досягнення мають і негативні супутні наслідки – оброблена їжа може втрачати значну кількість важливих поживних речовин.

До прикладу, якщо порівняти цьнозерновий необроблений продукт з готовими пластівцями для сніданку, то останій буде мати у своєму складі значно менше харчових волокон, вітамінів і мінералів. Натомість, серед інгредієнтів можна побачити сіль і цукор у досить значних кількостях.

Обираючи оброблені харчові продукти, доцільність ретельного вивчення складу істотно зростає. Особливо у випадках, коли необхідно контролювати калорійнійсть, вміст цукру і жиру для контролю ваги, або кількість солі при підвищеному кров’яному тиску.

Загалом, перевагу необхідно віддавати необробленим натуральним харчовим продуктам, які мають значні переваги у поживній цінності. Українці і українки вміють і люблять готувати смачні та корисні страви. Тому і надалі будемо віддавати перевагу натуральним інгредієнтам для приготування найкращого борщу, вареників, печеня…

МАРКЕТИНГ

Скажемо відверто, що для нас – лікарів, маркетинг, його принципи і закономірності досягнення результату лишаються значною мірою загадкою. Менше з тим, сьогодні важко уявити собі ефективну роботу закладів охорони здоров’я без залучення маркетингових інструментів.

Здається, що взагалі без маркетингу неможливо конкурувати у сучасному бізнес-середовищі. Сфера роздрібної торгівлі харчовими продуктами і напоями, а також галузь громадського харчування, ймовірно, представляють одну з найбільш розвинених царин маркетингових технологій.

Кожен з нас може пригадати з власного досвіду приклади «пропозицій, від яких не можна відмовитися». Коли ми збирались придбати пляшку води, а купили дві популярного напою, ціна якого була ну дуже приваблива.

Але не можна забувати, що сьогодні всі країни Європи вирішують спільну задачу боротьби з пандемією зайвої ваги та ожиріння. В Україні маже 60% дорослих сумарно мають зайву вагу або ожиріння. Середня поширеність останнього сягає 25%, а у жінок становить 30%.

Вочевидь, ми не можемо обійти увагою необхідність контролю промоційної активності, спрямованої на збільшення попиту серед споживачів щодо продуктів з високою калорійністю та високим змістом жиру та цукру.

Одним з ефективних підходів із застосуванням такого підходу є обмеження промоції нездорових харчових продуктів та напоїв, спрямованої на дітей та підлітків. Зокрема, із обмеженням реклами, в якій використовуються персонажі з мультфільмів, ігор тощо.

Інший ефективний підхід стосується зменшення споживання калорій та цукру шляхом встановлення обмеження об’єму або розміру порцій солодких продуктів і напоїв. Є досить позитивний досвід застосування таких рішень у результаті домовленостей між урядами та асоціаціями виробників енергетичних й безалкогольних напоїв. Продаж таких напоїв лише в упаковках ємністю 250 мл призводить до скорочення їхнього споживання. Якщо екстраполювати результат на всю Україну, то скорочення вживання цукру у складі таких напоїв може сягнути сотен тисяч кілограмів.

РЕЗЮМЕ

Кожен з нас є найбільш зацікавленим у збереженні власного здоров’я для забезпечення високої якості та максимальної тривалості життя. Здорови      й вибір у харчуванні є однією з головних складових загального здоров’я.

Планування придбання продуктів і напоїв для вашої сім’ї із свідомим вибором на користь корисних натуральних продуктів, розуміння нюансів сучасних харчових і маркетингових технологій допомагає розумно витрачати кошти на необхідну та здорову їжу.

Залишити відгук

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *